Leasing a rabat
Oferty

Leasing auta a rabaty, na które możesz liczyć

Wśród przedsiębiorców, którzy nie mieli jeszcze do czynienia z leasingiem samochodów, krąży wiele mitów na temat rabatów, na jakie mogą liczyć w takiej transakcji. Postanowiliśmy raz na zawsze wyjaśnić, od czego owe rabaty zależą i kto może się ich spodziewać, planując leasing auta.

 

Leasing to wyjątkowo popularny wśród przedsiębiorców sposób finansowania rozmaitych zakupów. Trzeba jednak zauważyć, że najwięcej transakcji dotyczy samochodów, co wcale nie powinno dziwić. Firmy – niezależnie od branży, w której działają – potrzebują sprawnej floty pojazdów. Jej zakup wiąże się z ogromnymi wydatkami, co może być problematyczne. Rozwiązanie stanowi właśnie leasing, przez co jest tak ceniony i chętnie wybierany.

 

Leasing auta a rabat

 

Zacznijmy od tego, co najważniejsze. Czy faktycznie decydując się na leasing auta, możemy liczyć na stosunkowo duży rabat? Cóż, tutaj odpowiedź może być tylko jedna – tak. Przynajmniej w większości przypadków. Firmy leasingowe przyznają rabaty, które często sięgają kilkudziesięciu tysięcy złotych. To jeden z głównych atutów leasingu samochodu. Docenią go zwłaszcza większe podmioty, które planują leasingowanie dużej liczby pojazdów. Mogą one liczyć na naprawdę spore oszczędności.

 

Skoro wiemy już, że faktycznie możemy spodziewać się rabatów przy okazji leasingu samochodu, zastanówmy się, dlaczego tak jest? Co pozwala firmom leasingowym udzielać tak dużych zniżek? To cenna wiedza, która – jesteśmy o tym przekonani – pozwoli nam na lepsze zrozumienie całego procesu oraz doda odwagi w ewentualnych negocjacjach.

 

Dlaczego firmy leasingowe udzielają rabatów?

 

Na to, że firmy leasingowe mają możliwość udzielenia tak dużych rabatów, wpływa kilka kwestii. Musimy pamiętać, że ostatecznie i tak zarabiają one na takiej transakcji. Poniżej przygotowaliśmy listę, która pozwoli Ci zrozumieć, jak działa ten proces. Odpowiedzmy więc na pytanie, dlaczego leasingobiorca może otrzymać atrakcyjny rabat na samochód.

 

  1. Firmy leasingowe bardzo często nabywają stosunkowo duże floty pojazdów, które później są oferowane w leasingu. Z tego powodu mogą one liczyć na znaczne upusty od producentów, co bezpośrednio przekłada się na możliwość udzielenia sporych rabatów dla leasingobiorcy. To klasyczny przykład biznesowego systemu naczyń połączonych.
  2. Duże rabaty mają wpływ na popyt, a ten niemal zawsze jest kluczowy dla firm leasingowych. Odpowiednio opracowana strategia udzielania atrakcyjnych rabatów jest stymulująca i pozytywnie oddziałuje na sprzedaż samochodów. Ostatecznie jest to opłacalne rozwiązanie, w którym wszystkie podmioty zyskują. Leasingobiorca otrzymuje propozycję leasingu auta w korzystnej cenie, a leasingodawca może liczyć na większą liczbę klientów i zwiększenie sprzedaży.
  3. Firmom leasingowym zależy na długoterminowych relacjach zarówno z klientami, jak i z dostawcami aut. Przeciętna firma leasinguje samochód przez 2-3 lata, a następnie wymienia go na nowszy model. W rezultacie firmy leasingowe składają duże oraz częste zamówienia u dostawców, co pozwala im negocjować preferencyjne warunki zakupu. Co więcej, używane, poleasingowe pojazdy są sprzedawane dalej przez leasingodawcę. Cały ten schemat jasno pokazuje, że strategia udzielania dużych rabatów jest dla leasingodawców korzystna.
  4. Biorąc auta w leasing, musimy liczyć się z koniecznością wykupu szeregu dodatkowych usług. Ubezpieczenie czy obsługa serwisowa generują dodatkowe zyski dla firm leasingowych, które w jakiejś części równoważą udzielone wcześniej rabaty. To kolejny przykład na to, z jak przemyślanym rozwiązaniem mamy do czynienia.
  5. Na koniec warto wspomnieć o konkurencji, ponieważ ma ona ogromny wpływ na to, jak działają firmy leasingowe. Aktualnie rynek jest niezwykle nasycony i leasingobiorcy mogą niemalże przebierać w dostępnych ofertach. Poza firmami leasingowymi możemy skorzystać z ofert banków, a nawet dealerów samochodowych. Wymusza to na firmach wiele działań promocyjno-sprzedażowych, spośród których wyjątkowo skuteczny wydaje się program rabatowy. 

 

Jak widać, leasing jest nie tylko przemyślany, ale też opłacalny dla obu stron. Przeciętny leasingobiorca zyskuje kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy złotych, decydując się na leasing samochodu. Firmy leasingowe również zarabiają w tym procesie, co korzystnie wpływa na rynek i pozwala na jego stały wzrost. 

 

Leasing auta – co ma wpływ na wysokość rabatu?

 

Wiemy już, dlaczego firmy leasingowe mogą udzielać znacznych rabatów. Sprawdźmy, więc, co ma wpływ na ich wysokość. Oto – w naszej opinii – najważniejsze czynniki, które należy brać pod uwagę, szacując wielkość rabatu, na jaki możemy liczyć.

 

  1. Przede wszystkim liczy się wielkość naszego zamówienia. To chyba zrozumiałe, że inne możliwości negocjacyjne ma mniejsza firma, która chce wziąć w leasing jedno auto a na zupełnie inne liczyć może duża korporacja planująca leasing kilkudziesięciu czy kilkuset pojazdów.
  2. Charakter współpracy z leasingodawcą jest także bardzo istotny. Jeśli nasze relacje mają charakter długofalowy i bierzemy w leasing już któryś z kolei samochód, możemy spodziewać się preferencyjnych warunków.
  3. Liczy się też marka oraz model auta, które chcemy wziąć w leasing. Niektóre z nich mają wyższe oferty rabatowe niż inne. Wynika to wprost z marży, jaką na danym modelu ma firma leasingowa. Często na wyższe rabaty możemy liczyć w przypadku samochodów ekskluzywnych, których ceny przekraczają 200 czy 300 tysięcy złotych.
  4. Równie istotny jest moment zakupu samochodu. W wielu przypadkach warto udać się do leasingodawcy pod koniec kwartału lub roku. To czas, gdy np. dealerzy usiłują zrealizować postawione przed nimi cele biznesowe, a więc często są skłonni do udzielenia wyższych rabatów. Na powodzenie takiej operacji mają również wpływ nasze indywidualne umiejętności negocjacyjne, o czym dobrze pamiętać.
  5. Istotna jest nasza umowa leasingowa, a konkretnie czas jej trwania. Przy dłuższych umowach firmy leasingowe są często bardziej skłonne do ewentualnych negocjacji.
  6. Dwa ostatnie czynniki, które mogą mieć wpływ na wysokość rabatów to oczywiście działania konkurencji (np. trwające akcje promocyjne) oraz ogólna sytuacja na rynku. Elastyczność firm zależy wprost od aktualnego popytu, dlatego warto wyczuć właściwy moment i dopiero wówczas udać się do wybranego leasingodawcy.

 

Rabat na leasingowany samochód – podsumowanie

 

Widać wyraźnie, że kwestie związane z udzieleniem rabatu na leasingowane auto są nieco skomplikowane. Mamy jednak nadzieję, że lektura naszego artykułu rozjaśni to zagadnienie i pomoże w wyborze właściwego partnera leasingowego. Po raz kolejny okazuje się, że leasing to wyjątkowo opłacalna forma finansowania, dlatego warto z niej skorzystać, zwłaszcza gdy jesteśmy przedsiębiorcami.

 

A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat leasingu, sprawdź nasze pozostałe artykuły, które dla Ciebie przygotowaliśmy. Znajdziesz je tutaj. Życzymy przyjemnej i pouczającej lektury. Do przeczytania!

Sprzedaż luksusowych
samochodów

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Kontynuując korzystanie z serwisu, zgadzasz się na ich użycie.